Mutasd be a karrierutad – mikor és milyen pozícióban csatlakoztál és azóta milyen más pozíciót töltöttél be
2005.02.01-én csatlakoztam a JYSK-höz, a magyar mamagement felvételét követően, az első retail kollegákkal együtt. Akkor az első JYSK üzletek tervezett megnyitásához keresett a management áruházvezetőket, így ez volt az első feladatom, a Sibrik Miklós úti üzlet megnyitása üzletvezetőként. A tervek szerint ez lett volna az első JYSK áruház nyitás Magyarországon, így itt volt az ún. Reception Day - a vásárlók részére tervezett nyitó nap előtt - ahol a JYSK alapító tulajdonosa Lars Larsen és a JYSK anyavállalat management-je mellett az akkor globáis beszállítói partnerek is jelen voltak. Hatalmas élmény volt a JYSK és a gyártók vezérkarát vendégül látni. Műszaki okok miatt végül a Fóti JYSK üzlet nyitása volt az első Magyarországon, ahol természetesen segédkeztem a nyitó napon. Az első üzletek nyitását hamarosan több követte, így pár hónap elteltével kineveztek az első területi vezetőnek. 2008-ban felajánlották a Sales & Marketing osztály vezetését, és ezt annyira megszerettem, hogy azóta is ezt a pozíciót töltöm be.
Hogyan emlékszel vissza a JYSK magyarországi indulásának első időszakára? Mik voltak a legemlékezetesebb pillanatok az első években?
Érdekesség, hogy a felvételi interjú a Dán Királyi Nagykövetségen zajlott, és az akkori Retail Manager Rami Jensen vezényelte és döntött a felvételemről. Számomra a legemlékezetesebb a JYSK 3 hónapos bevezető programja volt, ami alatt részletes vezetői és értékesítési képzésben volt részünk itthon, amiket Rami tartott, és Brabrandban a JYSK anyavállalatánál folytatódott, ahol az összes osztály vezetője részletesen bemutatta a tevékenységét az adott osztálynak, és a mátrix szervezet működését. Az első években az üzleteket tucatjával nyitottuk, és az éves beszámolókra személyesen utaztunk fel Dániába, ahol magának a tulajdonos Lars Larsennek is személyesen kellett beszámolnunk. Akkoriban a JYSK „még csak” 7 országban, 1000 áruházat működtetett a mai 28 ország 3500 áruházához képest.
Milyen főbb változásokat tapasztaltál a JYSK-nél az elmúlt 20 év során, mind a cég működésében, mind a munkakörnyezetben?
A JYSK corporate spirit mindig is vonzó volt a kezdetektől, és az évek alatt a munkakörnyezet is hatalmasat fejlődött, hiszen az új áruházak nyitása mellett a meglévő üzletek is időről időre átépülnek, megújulnak. Így mind az áruházakban, mind a frissen megnyitott logisztikai központunkban - ahol helyet kapott a központi iroda is, így a Marketing osztály is – kiváló körülmények között dolgozik mindenki.
Hogyan látod a JYSK jövőjét Magyarországon, mit vársz az elkövetkezendő évekre?
Marketing szempontból a JYSK márka ismertsége 98% Magyarországon, persze azért van hová fejlődni főleg digitális (Social Media) vonalon, a legfiatalabb vásárlói csoport még hatékonyabb elérése tekintetében. A forgalom tekintetében is a feladat, hogy a meglévő és új vásárlói körünkkel, a lakberendezési piacon a jelenlegi második legnagyobb árbevételű helyünket megtartva még nagyobb piaci részesedést szerezve, még jobban ráközelíteni az első helyre.
Mit gondolsz, miért maradtál a cégnél ilyen hosszú ideig? Mik azok az értékek vagy tényezők, amelyek különlegessé teszik a JYSK-öt számodra?
A JYSK skandináv vállalati vezetési értékei az első pillanattól fontosak voltak, és jelenleg is ez motivál a munkámban. Korábban is skandináv cégnél dolgoztam, így van összehasonlítási alapom, és a JYSK csapaként tökéletesen dolgozik együtt úgy, hogy minden munkavállaló, vezető, beosztott is különösebb hierarchia nélkül végzi a dolgát. Természetes ez számomra is vezetőkent fontos, hogy jó példát mutassak a JYSK értékek tekintetében minden munkatársamnak.
Az első években Ditrict Manager-ként volt olyan évünk amikor 18 újáruházat nyitottunk, ezt hatalmas eredménynek tartom. A marketing osztályon az új áruházak nyitó kampányainak megvalósítása mellet, az utóbbi 3 évben az összes meglévő üzletet is újranyitottuk az átépítést követően, és ezeknek a kampányoknak a levezénylésére is büszke vagyok. Emellett örültem annak is, hogy mentori szerepet kaptam a görögországi JYSK nyitásakor, hogy segítsem a frissen toborzott új görög marketinges munkatársakat. A kezdetektől több száz kollegát toboroztunk, képeztünk ki és adtuk át a JYSK skandináv vállalati kultúráját, aminek legfőbb értéke vezetőként a jó példa mutatása, mind hozzáállásban, mind szakmai, kereskedői értelemben.
Olvasd el Zoli és Ildikó karriertörténetét, akik részt vettek a JYSK magyarországi alapjainak lerakásában!